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AUTOMOBILISTA Hilo Oficial Automobilista

Tema en 'Zona simuladores de conducción' iniciado por drakko45, 5 Oct 2017.

  1. drakko45

    drakko45 Gasolina por la venas

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    Abrimos hilo para este gran simulador donde comentar y compartir noticias, configuraciones, competiciones.... del simulador de @reiza.
    Automobilista es un simulador desarroyado por un pequeño estudio Brasileño @Reiza que esta haciendo las cosas muy bien, creado bajo el motor fisico de Rfactor cuenta con un gran desarroyo por parte de este estudio tanto a nivel grafico como en mejoras de fisicas.
    El simulador cuenta con una buena variedad de coches y circuitos con los que pasar grandes ratos y una IA bastante trabajada por lo que da opcion a utilizarlo tanto en offline como en online.

    El simulador se puede adquirir en la plataforma Steam o a traves de su pagina web ( https://forum.reizastudios.com/pages/buy-automobilista/ ) Recomendamos su paquete Reiza Membership ya que incluye todos los DLC pasados y futuros...

    Comenzamos comentando el roadmap de septiembre 2017 donde esta previsto la introducción de un nuevo DLC con coches clasicos de los 80 y 90 de las copas brasileñas. El DLC incluira 4 nuevos modelos (Fusca, Gol, Passat, Uno)

    [​IMG]

    Se ha rediseñado el codigo para las banderas azules en offline


    Estan trabajando en un modelo nuevo del Metalmoro
    [​IMG]

    Y un nuevo circuito Spielberg 2017
    [​IMG]

    Por ultimo comenta reiza que esta trabajando en una actualizacion de fisicas para todos sus modelos turbo ( previsiblementre en su actualización 1.5.0
     
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  2. Hippie

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    Pues muy buena idea la de abrir un hilo oficial de los principales simuladores @drakko45 , yo casi seguro a finales de mes sacare el cockpit del trastero para darle durante el invierno, esa dlc de ochenteros y noventeros hay que catarla a fondo que son de los que me molan :yum
     
  3. BoberDJ

    BoberDJ Amig@s GAS

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    Ya estan disponibles!
     
  4. Hippie

    Hippie 0--Binary.Tux--1

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    Ese Passat y ese Uno :yum Joder al final voy a tener que sacar el cockpit del trastero antes de lo que quiero... tengo que aguantar hasta Noviembre, no me metáis mas presión :cold_sweat: !!
     
  5. drakko45

    drakko45 Gasolina por la venas

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    Nueva actualización de la beta con la introducción de un nuevo Hub nativo diseñado por reiza que tiene muy buena pinta, así como primeras pruebas del nuevo modelo de turbo
    [​IMG]

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  6. BoberDJ

    BoberDJ Amig@s GAS

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    tiene buena pinta, haber si lo meten en la version buena. Por lo visto tambien han metido para que los juegos de neumaticos disponibles para un fin de semana se puedan limitar y que se guarde el desgaste en estos.
     
  7. drakko45

    drakko45 Gasolina por la venas

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    Si también lo de los neumáticos

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  8. BoberDJ

    BoberDJ Amig@s GAS

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    Esto lo he sacado del foro de reiza:

    Juegos de neumáticos limitados con acumulacion en el desgaste y delay en el cambio de compuestos

    Otra opción importante de realismo actualmente en curso es la adición de conjuntos de neumáticos limitados: los usuarios tendrán la opción de limitar el número de juegos de neumáticos disponibles para carreras individuales y multijugador, que luego acumularán desgaste a medida que se usen durante el fin de semana de carrera. Los conductores podrán cambiar entre juegos de neumáticos nuevos y usados (en lugar de simplemente reiniciar infinitamente los neumáticos a un nuevo conjunto cada vez que regrese al menú de boxes).

    Además, estamos trabajando para agregar opciones de demoras que cambien los principales componentes del automóvil, de modo que si, por ejemplo, un conductor daña un motor o daña significativamente el automóvil, se verá obligado a sentarse en el pit y no podrá volver a salir mientras los mecánicos manejan las reparaciones requeridas. Esto se combina con otra nueva opción para establecer las reglas para escapar a pits a mitad de la sesión (si puede escaparse al menú en cualquier momento como actualmente, solo cuando el vehículo está parado o solo cuando está de vuelta a su box).

    Todo esto (y potencialmente algunas opciones adicionales que estamos investigando) con el objetivo de añadir una dimensión extra de realismo a la simulación para que los conductores tengan que ser conscientes de la gestión de sus neumáticos y equipos, un elemento siempre presente en las carreras reales.

    No estamos seguros de que estas características estén listas a tiempo para v1.4.9, pero sin duda se agregarán a tiempo para v1.50.
     
  9. drakko45

    drakko45 Gasolina por la venas

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    Brutal!!!!

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  10. Hippie

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    Esto si que tengo ganas de verlo... ya era hora de que el juego tuviera un hub nativo, espero que el relative de una vez por todas también sea nativo.
     
  11. drakko45

    drakko45 Gasolina por la venas

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    Nueva update con cositas muy interesantes:
    Automobilista v1.4.9 is now out - includes new Metalmoro AJR Prototype, a new turbo model, revamped native HUD system, updated Spielberg track & more!

    NEW CONTENT
    • Added Metalmoro AJR Prototype series

    GENERAL
    • Added turbo model (used by cars in F-Classic, Lancer Cup, Mini, Metalmoro MR18 & AJR, F-Truck series)
    • Season Tool: Added calendar generation support; added additional track filters for series/type/venue/no of ai supported; added randomize action to selected calendar
    • Fixed a bug that would cause timing issues on first lap of rolling start
    • Added skip race button to championships events where a DLC track is not owned
    • Prevented pit fixtures from loading whilst a player is on track online (should reduce stutter when a new player joins)
    • Removed race percentage as a race length type option, added a Distance option
    • Added protection so that FFB isn´t run when in the options screen
    • Added time out failsafe to the finish session button, only allow 2 times the fastest lap of the session or 1/4 of the session time if no lap set yet, before being able to press next session
    • Removed race percentage time scale option
    • Improved Fuel Rate calculations to use a rolling 5 lap average for AI & Player
    • Adjusted fuel warning to when you have less than 3 complete laps of fuel left and disabled it when fuel consumption is disabled

    UI & HUD
    • Revamped native HUD & TV overlay system
    • Added ability to customize HUD layout with customingamelayoutini (See support folder - read notes in the file!)
    • DynHUD is now disabled by default (can be enabled back in AMS Config)
    • Replaced UI font
    • Fixed loading screen text sizing at different resolutions
    • Updated championship mode UI
    • Tweaked team name sorting code so that teams no longer require unique names (removing V12, V10, 2015, 2017 suffixes)
    • Combined Online Chat & Timing Monitor screens
    • Fixed last car disappearing on timing screen when a player is removed before starting a race

    AUDIO
    • Added new interior and exterior curb samples (currently only in Formula V10)
    • Fixed possible occasional clicks and pops in audio (mostly noticeable on curbs / some engine sounds)
    • Fixed external shift sound sometimes producing artifacts when vehicle is far away
    • Slightly refactored external audio filter (should sound nicer when approaching / leaving camera)
    • Sound now pans from one side to the other in tracking external cameras (can be tweaked from PLR file)
    • Reverb level in surround mode can be adjusted per speaker from PLR file
    • Ambient sounds have been refactored, they are now in mp3 format and can be unique per track
    • Added new track announcer voice sound effects
    • Crowds now have two levels, excited and normal (more to come later)
    • Pit sound effects play only if you are in actual pit (be it viewing your own or opponent vehicle)
    • Disabled pitSounds and Ambient sounds for Audio PostFX on low setting
    • Announcer and crowd sounds are not played in test day / time trial
    • All vehicle sounds should now be in center / not panned to side regardles of audio output configuration, if wav files don't have any pan in them
    • Fixed spotter spotting other vehicles when private qualifying is active (needs more testing)
    • Fixed bumpstop sound being triggered too often over curbs causing some clicks
    • Menu UI sounds do not produce clicks anymore if cursor is moved quickly over them
    • Reverb is muted when switching cameras
    • Ambient sound volume/pan is randomized slightly when switching external cameras
    AI
    • Adjusted AI so that its less affected when driving side by side or when a drive quickly approaches from behind
    • Minor fix to reduce AI pulling to the inside when quite far behind other cars and approaching corners
    • Toned down AI "Sudden Move" scalar in all cars
    • Reduced AI aggression in all formula cars

    CONTENT FIXES & UPDATES
    • Corrected DRS zone ends at Spielberg, Hockenheim, Kansai (preventing AI from flapping wing open/closed in post DRS braking zones)
    • Added 2 new clear / slightly clouded sky sets
    • Minor LOD adjustments to F-Vintage, F-Vee
    • Increased P2P power in StockV8, Montana
    • Spielberg: Complete track revamp to 2017 version & updated graphics
    • Cascavel: Reduced garage depth to stop cars crashing into pit wall leaving garages
    • Velopark: Fixed object popping in back straight
    • Adelaide: Fixed Supertruck Ramp Material sound
    • F-Vee: Updated external sounds
    • F-Dirt: Updated external sounds
    • SuperTruck: Reduced AI aggression
    • Ultima: Added LSD to road cars
    • Super V8: Adjusted AI fuel estimating
    • F-V12: minor tire adjustments
    • F-Classic: minor tire adjustments
    • F-Vintage: Minor AI tweak
    • F-Ultimate: Minor AI tweak
    • Mini: Fixed max number of opponents to 23
    • Metalmoro MR18: Adjusted fuel estimates
    • F-Classic: Added analogue cockpit configuration option; Fixed mirrors texture size, material mapping, overexposure, distortion
    • TC Classics: Updated cockpit textures (now all cockpits are in the main bodywork color and cockpit, roll cages can be skinned independently); Fixed various minor graphical glitches; Updated community skins; increased engine inertia; Fixed wrong VX IDs
     
  12. Hippie

    Hippie 0--Binary.Tux--1

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    Lo acabo de ver, me ganaste por 10 minutos jejejeje habrá que probar los cambios importantes :)
     
  13. BoberDJ

    BoberDJ Amig@s GAS

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    venga que esta noche los estrenamos :po_O
     
  14. Hippie

    Hippie 0--Binary.Tux--1

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    Por aquí dejo la nota de cambios de la última actualización de hoy 14 de Diciembre de 2017

    Automobilista now updated to v1.4.93 - a new hotfix, hopefully rounds up v1.4.9 to minimal issues.
    • Fixed occasional CTD when crossing SF line on the first lap out of the pits online
    • Fixed various Sound issues potentially causing CTDs and possibly server lag
    • Fixed AMS Config resetting audio configuration
    • Restored pre 1.4.9 replay compatibility, (1.4.9 -> 1.4.92 replays will not work though)
    • Fixed major lag & potential CTD when someone joins a server when there are AI present
    • Fixed an issue where the finish session button would not work in the last few minutes of a session when player has set a time.
    • AI logic tweak to bring it more in line to overtaking behavior pre v1.4.9
      Updated morning lighting values
    • Oulton: Fixed terrain hole inside pit lane exit
    • TC Classics: fixed window material name on Uno; fixed rear suspension modeling on Fusca

    IMPORTANT: Audio configuration has been reset to STEREO SPEAKERS to address a configuration issue - if you have another audio configuration please run AMS Config and review the setting accordingly.
     
  15. BoberDJ

    BoberDJ Amig@s GAS

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    haber si meten ya la 1.5, que esa es la gorda :D
     
  16. drakko45

    drakko45 Gasolina por la venas

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  17. Hippie

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  18. drakko45

    drakko45 Gasolina por la venas

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    Si, es básicamente la 1.5 pero también comentan un poco de lo que vendrá en posteriores updates

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  19. drakko45

    drakko45 Gasolina por la venas

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  20. drakko45

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